רצף הרצאות קצרות ומעוררות השראה בנושאים הקשורים בפריצת גבולות המגבלה החושית בטכנולוגיה, בתרבות ובחברה בנושאי תקשורת, שילוב, תעסוקה ותרבות נגישה.

 

1. על הנגשת מוזיקה לחירשים ע"י מרדכי ברונשטיין
קצה המזלג על המדע מאחורי המיצג זוכה הפרסים סיימג'יק, מיצג המשתמש באקוסטיקה על מנת לייצר חוויות מוסיקליות ויזואליות ותחושתיות.

 

2. טכנולוגיה ללקויי ראייה ע"י גיא פרג'ון ויותם יצחקי
כיצד אלגוריתם מבוסס בינה מלאכותית מסוגל לסווג תמונות המייצגות סיטואציות מהחיים, לא לפי האובייקטים המופיעים בהם בלבד, אלה לפי הרגש שהן צפויות לעורר בנו כבני אדם? גיא ויותם מאמינים כי בעתיד ניתן יהיה להשתמש בשיטות אלו לצורך יצירת מכשירים תומכי החלטה לבעלי לקויות ראיה, שיעזרו להם במתן אינפוט נוסף על סיטואציות מהחיים, פרט למידע על האובייקטים המופיעים מולם, אינפוט רגשי.

 

3. פרוייקט מוסיקה לחירשים ע"י ימית הגר
איך עושים מוזיקה לאנשים עם כבדות שמיעה בעזרת ילדה אחת, נגן אחד ו-10 תופים לפחות? הרצאה קצרה של ימית הגר, מפיקת פסטיבל הבלוז בשדרות – פסטיבל המוזיקה הנגיש הראשון והדגמה של הפיילוט ע"י בן איילון.

 

4. "ראייה" דרך חושים אחרים – אפשרויות שיקום חדשות בעזרת גמישות המוח ע"י תומר בכור
הרצאה על המאמץ ליצור חושים חדשים עבור אנשים עם עיוורון ולקות ראייה, שמאפשרים לאדם עם עיוורון לחוות את הסביבה שלו בצורה חדשה לגמרי ובכך להשיג עצמאות מסוג חדש, תוך שימוש בגמישות של המוח האנושי.

 

5. סיפורו של משורר חירש – עיוור ועל ספרו החדש 'שמיעה פנימית' ע"י איציק חנונא
איציק חנונא הוא משורר, ושחקן תיאטרון המשחק בהצגה 'לא על הלחם לבדו' במרכז נא לגעת. איציק נולד עיוור ובמהלך חייו איבד גם את השמיעה. ספרו החדש 'שמיעה פנימית' מורכב מאוסף שירים מעולמו של משורר חירש-עיוור, על המורכבות, החלומות, השאיפות, ההצלחות והקשיים – ובעיקר על ההתמודדות היומיומית בעולם המורכב בעיקר מאנשים שומעים ורואים. בהרצאתו יספר איציק על ספרו החדש, על מה הביא אותו לכתיבה ואיזה חלק היא ממלאת בחייו, לצד שיר שיקרא מתוך הספר.

לא נמצאו אירועים

אנחנו צריכים אתכם איתנו!
דילוג לתוכן