כתבו עלינו - Nalagaat

"זה היה מסע אמנותי מאתגר ומרתק…"  (צבי גורן, אתר הבמה, על ההצגה 'תגידי תפוז')

"מסר פשוט ואוניברסלי, המשודר בעוצמה מהבמה." (איזבל קרשנר, The New York Times)

"זהו המבחן של התיאטרון עצמו; הדרך שבה עבודה טובה יכולה לתקשר מעבר לגבולות החושך והשקט." (לין גארדנר The Guardian)

"על ידי שימוש במגע, פנטומימה ומוזיקה הם יוצרים מופע קברטי שהוא גם מצחיק וגם מעורר מחשבה." (לוסי מקדונאלד Sky News)

"על פניו זה נראה בלתי אפשרי, אבל כשצופים בגברים ובנשים הללו, שלא רק מתמודדים עם מצב קיים אלא יוצרים הצגה, פשוט מתמלאים בהערצה." (מאט טרומאן Carousel of Fantasies)

"זה קורע לב, נוגע, ועם זאת, מסופר ללא רחמים עצמים. הרגעים שהם רוקדים, צוחקים ונוגעים בנו, הם רגעים שמימיים." (ג'ונת'ן לווט The Press)

"זהו אוסף של זיכרונות, תקוות וכמיהות שמזינים את הרוח האנושית. הסיפורים שלהם פשוט נוגעים בכולנו." (סם מרלו Times)

"'לא על הלחם לבדו" הוא ניצחון אדיר" (ג'ון נתן The JC)

"'לא על הלחם לבדו" הוא אירוע תיאטרלי יוצא מן הכלל" (קייט באסט The Independent)

"בספונטניות מלאת חיים הם משדרים לקהל שמחה, מוזיקליות וחיוניות יוצאים מן הכלל." (קארול ואדיס Reviews Gate)

"הם עיוורים, הם חרשים והם מבריקים… ללא ספק אחת החוויות התיאטרליות יוצאות הדופן, המטלטלות ובעלות ההשפעה העצומה ביותר שתהיה לכם אי פעם בחיים" (ג'ורג'ינה בראון The Mail on Sunday)

"איגור אושרוב ומארק יארוסקי הם ליצנים בסגנון הסלפסטיק, בת שבע רבנסרי מבצעת קטע מקסים… ההצגה "לא על הלחם לבדו" היא הוכחה מיוחדת במינה ליכולת שלנו לתקשר בינינו גם במקומות של חושך ודממה." (Metro)

"זו לא רק הצגת תיאטרון, אלא גם התנסות רוחנית שמרחיבה את הדעת." (ג'יין אדוארדז TimeOut)

"הדיוק, התזמון והקצב של הקבוצה הם פלא בפני עצמו, ההצגה "לא על הלחם לבדו" היא מחווה מרגשת לרוח האנושית." (Kultureflash)

"למרות העובדה שכל השחקנים הם חרשים-עיוורים אין כאן מקום להתנשאות. עדינה טל והלהקה הרימו הפקה מרשימה גם בנסיבות רגילות, כי ההצגה הזאת נפלאה על פי כל אמות מידה." (הונור בייס WHATSONSTAGE)

מופע מדהים.. ציון 10!” (שמעון לוי, ישראל היום)

“מציאות תיאטרלית חלומית ומרשימה.. יש בכוחו של המופע הזה, עם הלהקה המיוחדת והמדהימה הזו, להחזיר את האמונה בטוב שבאדם, ולו לשעה קלה”. (שי בר יעקב, ידיעות אחרונות, 8.8.2008)

“קהל שיוצא מגדרו נפעם מלראות שהשמיים הם הגבול, גם אם לא רואים את השמיים, גם אם לא שומעים את התשואות שמסמלות שאכן- הגעת לשם”. (רותי שילוני, חדשות ערוץ 2, 1.12.07)

“ביציאה מההצגה “לא על הלחם לבדו”, הרגשתי שהקהל חייב לעצמו לבוא ולצפות בהצגה של הקבוצה” (לילך גביש, הבמה, 26.6.08)

“תיאטרון של חלומות ותקווה נארג באצבעות ידיהם ובהומור החד של 11 חרשים-עיוורים” (צבי גורן, הבמה, 25.8.08)

על ההצגה "נסיך תרנגול":

"איזו דרך יצירתית וחכמה להתמודד עם נושא 'האחרות'… הברקות בימוי מקסימות, מלא הומור!" (אתר במה)

"השחקנים מהפנטים את הקהל. הצגה יפהפיה ומומלצת בחום שההורים והילדים יתענגו עליה."  (אתר דה מארקר)

"הצגה מרגשת ומצחיקה, מעוררת מחשבה ומעניקה השראה."  (עכבר אונליין)

"הצגה מרגשת עם ערך מוסף… חומר לשיחה ולמחשבה… מעשה פלאים." (אתר מרמלדה)


עיתונות ישראלית:

שפת הנגיעות: כתבה על "מבעד לרוח", אייל מלובן, ידיעות תל אביב, 13.11.2015

יין באור אחר: טעימות יין בחושך

האוכל מצוין, האג׳נדה בחינם

The art of communication

מאירים את החושך – דרך האוכל

טבעוניות נהנות יותר. גם בחושך

עולם שלם של חוסר שלמות: תיאטרון נא לגעת

"נא לגעת" – וגם להגיע להתרגש וליהנות

מסעדות מבפנים: בלק אאוט במרכז נא לגעת

תואר עמית כבוד למרכז "נא לגעת" ולבמאית עדינה טל, 01 לדצמבר 2013 מתוך הכתבה: "בפועלם ובהישגיהם הפכו מקור השראה לרבים בארץ ובמקומות רבים בעולם, הרואים במרכז זה, בצוות, ובעובדים אות ומופת לעשייה חברתית, לסובלנות וכבוד הדדי, ואת רוחה האמיתית של החברה הישראלית".

מ"הכל זהב" ועד "רדיו רחוב" – פרס מפקד גל"צ חולק אתמול

תיאטרון "נא לגעת" מגיע ללונדון

ביקורת מסעדות: מסעדת בלקאאוט המוחשכת בנמל יפו

ויהי אור: ביקור במסעדת בלאק אאוט

חדשות 2 – שחקני ההצגה: לא רואים, לא שומעים


עיתונות בילנאומית

2 Senses Missing, 3 Others Step Up

Tourist Tip #224 / BlackOut in Jaffa: Dining in the dark

Nalaga'at theatre: Blind man's loaf

Schwab Foundation for Social Entrepreneurship Announces Social Entrepreneurs of 2014

Theater review: ‘Not by Bread Alone’ 

Na Lagàat Deaf-Blind Theater Company will open your eyes and ears 

BWW Reviews: Deaf and Blind Israeli Performers Fascinate Audience in NOT BY BREAD ALONE at the Ohio

A thought-provoking and challenging display of determination and the best of the human spirit. 

Deaf-blind performers give touching and funny insight into dark, silent world in Not By Bread Alone